Laatste blog uit Thailand

13 november 2015 - Chiang Rai, Thailand

Blog #3

Laatste blog uit Thailand, want morgen ga ik naar Laos!

In Pai zat ik samen met Suzanne in een heel gezellig hutje, wat ook nog eens heel goedkoop was en daar houden we van! De eerste dag in Pai hebben we een scooter gehuurd en zijn we naar een hotspring gereden. Suus vindt het scooter rijden heel leuk, en ik zit prima achterop en maak de foto’s en ben de navigator, goede deal dus! De weg naar de hotspring was kronkelig en ook veel heuvels, helaas lukte het onze scooter Harry bij één heuvel niet om omhoog te komen dus die mocht ik zelf op lopen.. Daarna heerlijk anderhalf uur in de hotspring gelegen. Pai is verder niet heel groot en het stikt er van de Nederlanders.. maar er hangt wel een chille sfeer, dus prima voor een paar dagen. Die avond kwamen ook de jongens die we van de jungle trekking kende aan in Pai en zijn die avond met z’n alle naar een feestje gegaan.

De dag erna hebben zijn we na het ontbijt met z’n alle richting de Lod Cave gereden wat zo’n 30 km scooteren is over die kronkelige en heuvelige bergwegen. Even gestopt bij het viewpoint waar we over de wolken uitkeken! Nog geen 10 minuten later ging het mis! De remmen van Andy’s scooter deden het niet goed en hij vloog uit de bocht tegen/langs de betonnen vangrail… knie goed open, voet zwaar gekneusd en scooter kapot. Nadat Suzanne haar EHBOkennis had toegepast, begon het ook nog eens super hard te regenen! Door de regen ging er ook nog een andere scooter voor ons neus onderuit, gelukkig had die verder niks en kon door rijden.

De eerste auto die stopte hebben we gevraagd Andy mee te nemen naar het viewpoint om daar droog te zitten. Dus stonden wij daar met 4 man, 1 kapotte scooter en 3 werkende in de zeikende regen. Uiteindelijk wisten we een vrachtwagen vol met wegwerkers aan te houden, zij konden de scooter mee nemen naar Pai en ik ging ook mee met de vrachtwagen. Zat ik daar zeiknat geregend door de regen, met mijn poncho nog aan en rugzak op voor in de cabine bij twee Thai en achterin nog 15 oranje van de modder ziende Thaise wegwerkers en de kapotte scooter! Maar ze hebben me netjes thuisgebracht en de scooter konden we de volgende dag ophalen. Thuis een warme douche en na een half uur kwam de rest ook aan, ook koud tot het bot, dus we hebben eten gehaald en dat in het hutje opgegeten.

‘s avonds nog een feestje en de volgende dag mega brak terug naar Chiang Mai.. geen pretje om brak 3 uur lang in een mini-van de berg af te kronkelen, lang leve de motion sickness pills!

De volgende dag afscheid genomen van de jongens die naar het zuiden vlogen. Daarna nog met Suzanne gegeten en daarna ook van haar afscheid genomen.. L Ik ging door naar Chiang Rai en zij blijft nog even in Chain Mai. Echt heel raar dat ik Suus eigenlijk maar 2 weekjes ken, zo voelt het helemaal niet! Bijna niemand geloofd ons ook als we het zeggen iedereen denkt dat we samen op reis zijn en elkaar al jaren kennen!

Na een busreis van 3 uur naar Chaing Rai heb ik hier in het hostel ingecheckt, hier wel weer dubbele prijzen vergeleken met Pai en Chiang Mai helaas. Die avond zag ik er wel tegen op om alleen te gaan eten en niet lekker alles te kunnen delen met Suus. Maar in mijn dorm ontmoette ik al snel een Canadees meisje wat net was aangekomen en wel mee wou naar de night market. Deze helaas niet gevonden, maar wel lekker gegeten naast een groep voetbalkijkende Thaise mannen.

Vandaag heb ik de White Tempel en the Black House bezocht. In de lokale bus naar de White Temple ontmoette ik een Russisch, een Duist en een Nederlands meisje. Met hen ook een taxi terug naar de stad gedeeld. Daarna moest het Russische meisje door dus met z’n drieën een tuktuk geregeld die ons naar het black house zou brengen, alleen ging er iets fout en zagen we opeens een witte tempel… “no no no to the black house!” “Oh, solly solly” en meneer tuktuk reed weer helemaal naar de andere kant van de stad. Daarna ben ik nog zelf naar het Hilltribe museum geweest, niet heel boeiend maar prima.

De witte tempel is echt wit met heel veel spiegeltjes erop, in 1997 is de bouw begonnen en het complex is nog niet af. Het is heel raar en zo niet een traditionele tempel. De binnenkant is beschilderd met allemaal figuren (helaas geen foto’s), ook heel modern en uit films helaas waren wij er net 10 min voor het dicht ging dus konden we niet lang blijven kijken. Het zwarte huis is echt nog veel raarder. Gemaakt door een kunstenaar en het lijkt wel een dorp gemaakt voor reuzen met veel botten grootte lange eettafels met stoelen.

Terug in het hostel kreeg ik heel fijn bericht: Ik kan 15 november de Classic Gibbon Experience doen!!

Vanavond heb ik nog een poging voor de  night market gedaan met het Canadeese meisje, wat is gelukt heerlijk gegeten! Een soort hete boullion pot op tafel en dan zelf alles gaar maken.

En morgen dus naar LAOS!

Lobber! Aya

1. Dymph:
    13 november 2015
    nou dat scooteren valt niet mee! goed dat ik het allemaal achteraf hoor. En die tempels in rai zien er wel bijzonder uit! Wat heb je al veel gezien en gedaan in 2,5 week. geweldig. En dan nu het zo gewenste gibbion avontuur. Ik hoop dat het zo mooi en avontuurlijk is als je verwacht. veel plezier.
  2. Ash:
    16 november 2015
    Ha lieve Nien,
    Mooie verhalen! Superleuk om zo op de hoogte van je avonturen te blijven. Have fun met de gibbon experience! Xx